oferta
czas trwania: 45-60 min / niemowlęta, dzieci w wieku 1-6 lat, dzieci szkolne / Cena: 130 zł
konsultacja logopedyczna
Zapraszam Cię, jeśli szukasz odpowiedzi na nurtujące pytania dotyczące mowy i komunikacji Twojego dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Pomagam również rodzicom niemowląt przy trudnościach z pobieraniem pokarmu, doborem akcesoriów (np. smoczek, gryzaki) oraz podpowiadam jak mądrze zaopiekować potrzeby dot. mowy i komunikacji ich pociechy na etapie przedsłownym.
Zastanawiasz się np.:
– czy poziom rozwoju mowy jest adekwatny do wieku?
– czy dziecko ma wadę wymowy, która wymaga wsparcia?
– jak ćwiczyć, bawić się w domu, żeby mowa malucha „ruszyła”?
– jak pomóc niemowlęciu efektywniej ssać mleko?
– jak nauczyć wymawiać poprawnie daną głoskę?
– czy warto zająć się częstym oddychaniem przez usta i otwartą buzią podczas snu czy zabawy?
– jak wspomóc dziecko w nauce czytania i pisania?
– jak zrobić, żeby dziecko mówiło wyraźniej?
Podczas spotkania przyglądam się temu, jak dziecko komunikuje się, reaguje, słucha i mówi.
Rozmawiamy o tym, co budzi Twoje wątpliwości, ale też o tym, co już działa dobrze. Wszystko po to, aby wesprzeć Was na co dzień.
Na podstawie obserwacji i rozmowy omawiam możliwe kierunki dalszego działania: czy potrzebna jest terapia logopedyczna, czy raczej kilka zmian w codzienności.
To czas na przyjrzenie się mowie i funkcjonowaniu Twojego dziecka i znalezienie najlepszej drogi wsparcia.
czas trwania: 45 min / niemowlęta, dzieci w wieku 1-6 lat, dzieci szkolne / Cena: 130 zł
terapia logopedyczna
Terapia logopedyczna to proces wspierania dziecka w nabywaniu i doskonaleniu mowy i komunikacji— krok po kroku, w jego tempie i z poszanowaniem aktualnych możliwości.
Podczas zajęć pracujemy nad tym, co potrzebne: nad prawidłową artykulacją głosek, rozumieniem i budowaniem wypowiedzi, oddechem, słuchem fonemowym, komunikacją, umiejętnościami bazowymi do nabywania mowy, poprawą pracy mięśni artykulacyjnych.
Zajęcia są zindywidualizowane — dostosowane do wieku, potrzeb i charakteru dziecka.
Ważne jest dla mnie, by nauka była jak najbardziej naturalna i oparta na relacji.
Dlatego w terapii dużo miejsca zajmuje zabawa, ruch, kontakt, muzyka i wspólne odkrywanie za pomocą zmysłów.
Regularnie omawiam z rodzicem postępy i pokazuję, jak wspierać dziecko w domu — bez presji, poprzez codzienne sytuacje.
Zależy mi na współpracy z opiekunem – wzajemne zaangażowanie i zaopiekowanie rodzica, aby rozumiał nad czym pracujemy, jakie są nasze cele. To budowanie świadomości ma ogromną wartość dla procesu terapeutycznego i w gabinecie znajduję na nie przestrzeń.
W swojej pracy korzystam również z narzędzi standaryzowanych, które pozwalają rzetelnie ocenić poziom rozwoju mowy dziecka i odnieść go do norm rozwojowych.
Dzięki temu mogę dokładnie określić obszary wymagające wsparcia oraz pokazać rodzicowi konkretne zmiany i postępy, jakie zachodzą w czasie terapii.
Cenię sobie materiały i pomoce, które rozwijają i angażują dziecko w naukę.
Sięgam po pomoce, które są dostępne na rynku, tak by rodzic mógł, jeśli zechce, korzystać z nich także w domu.
Dzięki temu możemy wspierać dziecko na różne sposoby – w gabinecie i w codziennych zabawach – utrwalając to, nad czym wspólnie pracujemy.
Niejednokrotnie przygotowuję również spersonalizowane materiały, by wzbudzić ciekawość, motywację i nadać poczucie sensu dla wysiłku, jaki dziecko wkłada w naukę mowy
i komunikacji.
czas trwania: 45 min / niemowlęta, dzieci w wieku 1-3 lat / Cena: 75 zł
zauważanki – zajęcia dla najmłodszych
Czasem wystarczy po prostu przyjść.
Z dzieckiem. Z kocykiem czy ulubioną przytulanką dla dodania odwagi. Z ciekawością.
Nie trzeba się przygotowywać, wymyślać zabaw ani zastanawiać, czy „dobrze” się bawicie.
Wystarczy być — obok siebie.
Zauważanki są właśnie po to, żeby dać Wam chwilę wspólnego bycia, takiego prawdziwego, bez rozpraszaczy w postaci codziennych obowiązków.
Tu można się zatrzymać.
Zobaczyć, jak dziecko sięga po dźwięk, jak reaguje na kolory, jak odkrywa ruch i dotyk.
Można popatrzeć na nie z boku — z zachwytem, spokojem, bez pośpiechu.
Można też po prostu odetchnąć, poddać się rytmowi spotkania.
Zauważanki mogą być czasem tylko dla Was — indywidualnie, we dwoje —
albo w małej, kameralnej grupie z innymi rodzicami i dziećmi.
Jaką jeszcze wartość ma uczestniczenie w Zauważankach?
Podczas zajęć wspieramy:
– naśladownictwo, będące bazą do rozwoju mowy i komunikacji,
– modelowanie zachowań komunikacyjnych w codziennych sytuacjach,
– rozwijanie uwagi słuchowej i umiejętności różnicowania dźwięków,
– budowanie świadomości dźwięku – dziecko odkrywa, że potrafi wydawać dźwięki i nadawać im znaczenie,
– koordynację wzrokowo–ruchową i koordynację ręka–oko,
– motorykę małą i dużą w kontekście komunikacji i gotowości do mówienia,
– sposób oddychania i wydobywania dźwięku (emisję głosu),
– kompetencje przedjęzykowe – wskazywanie, kontakt wzrokowy, wspólne pole uwagi,
– motywację do kontaktu i spontaniczności w komunikacji,
– rozumienie mowy i reagowaniaena proste polecenia,
– zmysły – dotyku, wzroku, słuchu, propriocepcji i równowagi,
– poczucie sprawstwa – dziecko doświadcza, że jego gest, dźwięk czy spojrzenie „działa”,
– symboliczną zabawę, która stanowi pomost między gestem a słowem,
– wspólne tworzenie i utrwalanie rytuałów komunikacyjnych (np. powitania, pożegnania, proste dialogi).
czas trwania: 45-60 min / niemowlęta, dzieci w wieku 1-3 lat / Cena: 130 zł
zajęcia dla malucha + konsultacja
Wybierając spotkanie Zauważanki+konsultacja…
Po zajęciach, kiedy dziecko ma możliwość odpocząć w ramionach mamy lub taty albo swobodnie poeksplorować, dajemy sobie przestrzeń na:
pytania rodzica, nurtujące go w danym momencie,
przybliżenie aktualnego etapu rozwoju dziecka, czego się spodziewać w najbliższym czasie,
wskazówki do zabawy, codziennych interakcji, obserwacji dziecka,
a jednocześnie – jeśli rodzic będzie zainteresowany – naturalne budowanie relacji terapeutycznej i wstęp do dalszego wsparcia, np.
terapii logopedycznej czy regularnych spotkań.
czas trwania: 45-60 min / niemowlęta, dzieci w wieku 1-6 lat, dzieci szkolne / Cena: 130 zł
konsultacja pedagogiczna
Pierwsze spotkanie, podczas którego rozmawiam z dzieckiem i rodzicem (lub samym rodzicem). Uważnie słucham, jaka jest najbardziej bieżąca potrzeba, aby wspólnie określić pierwszy kierunek wsparcia i zdecydować, na czym skupić się w kolejnych krokach.
Tworzę plan dostosowany do możliwości dziecka. Zależy mi na budowaniu poczucia „mogę i potrafię” na własnych warunkach, jednocześnie bazując na wymaganiach stawianych przez podstawę programową. Zależy mi na tym, by wzmocnić jego energię do nauki, oprzeć się na mocnych stronach i zadbać o solidne podstawy — tak, aby mogło pewnie wzrastać bez narastających zaległości.
czas trwania: 45 min / niemowlęta, dzieci w wieku 1-6 lat, dzieci szkolne / Cena: 130 zł
zajęcia pedagogiczne
Zajęcia prowadzone są indywidualnie, w duchu Montessori i uważnej pracy doświadczalnej.
Dziecko uczy się poprzez działanie, ruch i własne odkrycia — a nie tylko poprzez wypełnianie kart pracy.
Podczas spotkań dziecko w naturalny, angażujący sposób doświadcza m.in.:
ćwiczeń słuchowych istotnych dla rozwoju mowy i nauki czytania,
zadań grafomotorycznych prowadzonych w przyjaznej formie,
ćwiczeń uwagi, koncentracji i pamięci,
ćwiczeń polisensorycznych, wspierających integrację zmysłową,
rozwoju motoryki dużej i małej,
aktywności przygotowujących do nauki szkolnej i radzenia sobie z wyzwaniami w klasach 1–3.
W duchu Montessori wspieram dziecko w rozwijaniu obszarów kluczowych dla edukacji wczesnoszkolnej:
rozwoju językowego (m.in. analiza i synteza słuchowa, słuch fonemowy, rozwój słownictwa, wypowiedzi),
umiejętności matematycznych (m.in. pojęcia ilościowe, porządkowanie, klasyfikacja, orientacja w przestrzeni, działania na konkretach).
Materiały i aktywności dobieram tak, by były spójne z potrzebami dziecka, dawały poczucie sprawczości i prowadziły je krok po kroku do zrozumienia — nie tylko wykonania zadania.
